Nieuw hier, even voorstellen

Welkom op HET Nederlandse BMW 02 forum
Plaats reactie
markyboy02
Contacteer:

Nieuw hier, even voorstellen

Bericht door markyboy02 » 22 augustus, 2016 21:47

Beste mede liefhebbers,

Mijn naam is Mark Dorgelo en ben al jaren BMW liefhebber. Ik heb zelf ervaring in de restauratie van klassieke motorfiets, maar de grote wens een klassieke BMW is altijd er maar niet van gekomen.

Momenteel ben ik mij aan het orienteren voor een leuke 02. Voorkeur heb ik voor model met de ronde achterlichten, maar zie wel wat er op mijn pad komt.

Ik ga niet gelijk een heel object restaureren. Wil eerst zoveel mogelijk de 02 leren kennen door veel erover te lezen en te rijden.

Mochten jullie tips hebben, iets weten en mij kunnen helpen met een zetje in de goede richting dan graag een bericht.

Groet,
Mark

FunPlay
Site Admin BMW 02 Club NL
Site Admin BMW 02 Club NL
Contacteer:

Re: Nieuw hier, even voorstellen

Bericht door FunPlay » 23 augustus, 2016 07:20

Hallo Mark,
Welkom hier en veel leesplezier want er staan genoeg ervaringen van andere hier op het forum te lezen.
Rechtsbovenin heb je ook nog een zoekfunctie voor als je naar iets specifieks op zoek bent.

"Ik ga niet gelijk een heel object restaureren. Wil eerst zoveel mogelijk de 02 leren kennen door veel erover te lezen en te rijden."

Dit is denk ik heel verstandig. Naast dat je ervaring kan opdoen heb je ook tijd om je wensenlijstje op te stellen en kan je rustig op zoek gaan naar onderdelen.

De BMW02Club kent ook technische dagen.
De ene dag wordt wat beter bezocht dan de andere maar daar gaan mensen aan hun 02 sleutelen en zodoende kan jij een 02 iets beter bekijken samen met iemand die al veel ervaring heeft met een 02.
Misschien een tip om eens een technische dag te gaan bezoeken :D

Succes met je zoektocht !

Gr. Arjan
'71 BMW 2002 Sedan (Chamonix)
BMW02Club Forum moderator

Een BMW02 is "Fun to Play"

japo
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door japo » 23 augustus, 2016 09:58

Welkom Mark,

Altijd weer leuk om te lezen dat iemand met een 02 wil gaan starten.

Keuze is altijd moeilijk, sedan of touring (touring wordt zeldzamer) wat model betreft, origineel of niet.
Als je eerst meer ervaring met de auto op wil doen en dan sleutelen kun je misschien het beste een auto kopen die net apk heeft of meer dan een jaar en daar mee verder gaan.
Kun je toch al direct rijden en dingen meemaken.

Onze club heeft verschillende evenementen waar je als gast ook bij mag zijn dus kijk daar ook even naar.

Je hebt (nog) niet aangegeven waar je woont maar als je dat wel doet zien anderen of dat bij hun in de buurt is en kunnen je eventueel helpen met zoeken of zelfs nog meer.
Jan de Touringman

'73 2002 verona (poetsen) LPG (daily driver)
'73 2002 inka (knallen) powered by Lupurace!!
'82 E21 318i (uitgeleend)
'71 2000 malaga (wat er nog van over is)
'72 2000 Tii sahara (gesloopt)
'04 E46 Touring

02fan
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 02fan » 23 augustus, 2016 12:16

Beste mark,

Welkom op het forum! Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Ronde en vierkante achterlichten; beiden mooi vind ik! Het is gewoon een tof model!!

Ik raad je aan om inderdaad eens een evenement te bezoeken zoals Arjan schrijft. Daarnaast is het handig om lid te worden van de club. Je ontvangt dan namelijk een ontzettend leuk en mooi clubblad boordevol informatie. Daarnaast heb je dan op het forum toegang tot alle informatie en niet een gedeelte ervan. Je kan je aanmelden door op de site te kijken naar clubgegevens onder 'tabblad' BMW 02 club. Bel of mailen naar de bestuursleden mocht je vragen hebben is ook mogelijk.

Suc6 en tot horens!
Evenementencommissie
BMW 02 club Nederland
evenementen@bmw02club.nl

www.bmwtrouwauto.nl
info@bmwtrouwauto.nl

1502
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 1502 » 23 augustus, 2016 14:59

Hallo Mark, welkom hier.
Jou naam kwam mij al bekend voor... :D
Verstandige keuze en succes met de zoektocht :wink:
Mocht je mijn hulp nodig zijn, stap dan een keer binnen. Je weet mij vast wel te vinden.

M.v.g. Hans Wortelboer
Groeten, Hans W.

'72 BMW 2002 Atlantik
'77 BMW 1502 Polaris (exit)

Plaats reactie