Even voorstellen, 2002 widebody

Welkom op HET Nederlandse BMW 02 forum
Plaats reactie
Jan-Willem de Boer
Contacteer:

Even voorstellen, 2002 widebody

Bericht door Jan-Willem de Boer » 30 december, 2016 10:55

Beste allemaal,

Bij deze wil ook ik mij even voorstellen; Jan-Willem de Boer, 31 jaren jong en woonachtig in Dordrecht. Al een aantal maanden aan het rondsnuffelen op jullie forum; altijd een goede bron geweest als ik er weer eens niet uit kwam.

Mijn hobby omvat alles met wielen. Naast een collectie klassieke 50cc (fabrieks)racers (Malanca, Garelli, Agusta, Ducati, Maico, Oscar etc.) ben ik ook altijd in de weer met auto's waarbij ik geen specifieke voorkeur heb, mijn autoverleden van Audi S4 V8, MB W114, VW T3, BMW 330ci, diverse golf MK1tjes tot een Volvo Amazon en nog een heel aantal BMWtjes.

Vandaag de dag staat er onder andere een BMW 2002 in de schuur (naast een oude Benz, Golfje 1 en voor de dagelijkse boodschapjes een trouwe ouwe Cuore!!).

Ik heb de BMW afgelopen zomer gekocht en inmiddels e.e.a. aan veranderd.
Hoewel ik erg krap in mijn tijd zit hoop ik komende tijd de BMW verder naar mijn smaak te maken. Velen hier zullen de 'widebody' verschrikkelijk vinden, ik heb al div. teleurgestelde blikken gehad van 'de oudere mannen' die het 'doodzonde' vonden van de BMW. Ikzelf vind het echter weer eens leuk iets 'anders' te bezitten. Ook heb ik een zwak voor de racers uit de jaren '70 (DRM, Le Mans) waar de 2002's ook in een soortgelijke vorm hun rondjes reden ('mijn' spatborden hebben veel weg van de 2002 van Atomic May, DRM 1974, Team Schnitzer.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De BMW is begin jaren 90 onder handen genomen. Hij is hierbij van onder tot boven gestript en opnieuw opgebouwd met de bodykit. Vervolgens is er amper mee gereden en heeft hij vooral stilgestaan in diverse stallingen. Een aantal jaar geleden is de motor compleet gereviseerd, afgesteld op de testbank etc. Hij heeft trouwens een 5-bak (ooit geleverd met automaat).

Ik wil o.a. het DRM/Le Mans thema iets verder doorzetten; Schroefsetje eronder, rolkooi erin, Sparco kuipjes, stuurtje en snel de toch wel erg foute uitlaat eronderuit halen. (wellicht een side-pipe, zoals de racers)

Ook moet ik hem technisch weer in orde maken. Na het compleet leegrijden van de tank (metertje bleek defect..) heb ik hem nooit meer goed aan de praat gekregen....
Wellicht zien jullie mijn vraag spoedig op het forum verschijnen....

Tot zover mijn verhaal!!

2002tje
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Re: Even voorstellen, 2002 widebody

Bericht door 2002tje » 30 december, 2016 11:30

Bijzondere 02 heb je daar en wat een leuke introductie!
Welkom hier Jan-Willem
Mvg Robèrt

BMW 1600-2 '68 Atlantik
BMW 1600 Touring '72 Fjordblau
BMW 1802 Touring '73 Sienna
BMW 2000 '70 Sahara
BMW 3.0cs '73 Polaris
BMW 635csi '86 Diamantschwarz
BMW 728 '78 Resedagrün

02fan
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 02fan » 30 december, 2016 13:09

Ha Jan Willem,

Welkom!!
Mooie kar en leuk dat je de moeite neemt om je uitgebreid voor te stellen op dit mooie forum. Ik hoop dat je vraag ook snel beantwoord kan worden door iemand.

Welllicht nog een idee om eens een jaartje lid te worden van onze gezellige club? Naast het uitgebreidere! gedeelte op het forum krijg je als lid ook 4 maal per jaar een leuk en goed gevuld clubblad (met diverse artikelen o.a. technische informatie) in de bus en een leuke nieuwjaars 02-kalender! Als je nu lid wordt kunnen we je de kalender nog wel toesturen hoor! Bezoek verder eens vrijblijvend een clubevenement (zie onder agenda op de site) is mijn aanrader. Je kan dan ook in gesprek komen met de verschillende technische clubleden.

Mocht je lid willen worden stuur even een mailtje naar onze secretaris of bel hem ff. Zie op site het item 'clublid worden'.

Frank
Evenementencommissie
BMW 02 club Nederland
evenementen@bmw02club.nl

www.bmwtrouwauto.nl
info@bmwtrouwauto.nl

FunPlay
Site Admin BMW 02 Club NL
Site Admin BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door FunPlay » 30 december, 2016 13:55

Ha Jan Willem,

Welkom hier op het 02 forum.

Inderdaad vinden veel mensen een dergelijke uitbouw niet mooi.
Maar ik houd er wel van. :D

Succes met je 02

Gr. Arjan
'71 BMW 2002 Sedan (Chamonix)
BMW02Club Forum moderator

Een BMW02 is "Fun to Play"

japo
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door japo » 30 december, 2016 14:11

Welkom Jan-Willem,

ik vind ook de 'widebody' niet altijd mooi maar het complete plaatje bij jou vind ik wel wat hebben.
Hou ons op de hoogte....
Jan de Touringman

'73 2002 verona (poetsen) LPG (daily driver)
'73 2002 inka (knallen) powered by Lupurace!!
'82 E21 318i (uitgeleend)
'71 2000 malaga (wat er nog van over is)
'72 2000 Tii sahara (gesloopt)
'04 E46 Touring

loentje
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door loentje » 03 januari, 2017 08:38

Hoi,

welkom hier, aparte 02 maar leuke verschijning! Er zijn widebodies genoeg en om het verschrikkelijk te noemen, ik had hem alleen misschien iets lager op zijn wielen gezet.

We zien je graag een keer op een meeting!

groeten loentje
Al heb je 150 pk en een sportuitlaat, ik hoor liever het geluid van mijn automaat!

BMW 2000 Touring aut, ceylon
BMW E12 520 1973, ceylon
BMW E21 323i baur 1980, polaris
BMW E30 325i cabrio, delphin
BMW 2002 1969 bristol
BMW e39 540i touring 2001, Cosmoszwart
BMW e23 745i 1984 zobel

1502
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 1502 » 03 januari, 2017 16:51

Hoi Jan-Willem, welkom hier!
Dikke 02 heb je daar, doet mij denken aan deze;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Hans W.

'72 BMW 2002 Atlantik
'77 BMW 1502 Polaris (exit)

Jan-Willem de Boer
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem de Boer » 04 januari, 2017 09:04

Dank voor de 'gastvrijheid' hier :)

Zoals ik al zei verbaast het me niet dat dit niet ieders ding is; zo'n widebody.
Ieder z'n smaak. Hoewel ik een origineel 02tje zeker kan waarderen heb ik zelf liever iets 'out of the box' , iets met m'n eigen 'stempel' erop. En ik ben nog jong :roll: :roll: :wink: ... naarmate ik ouder word zal ook ik wellicht een andere smaak ontwikkelen.....

Hij moet sowieso snel omlaag (vooral aan de voorzijde)... Zal hem goed staan.
maar, first things first; de boel goed rijdend krijgen....

Bouke Veurman
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door Bouke Veurman » 04 januari, 2017 13:35

Welkom hier!

Ook niet mijn ding, maar wel bijzonder en het gaat er vooral om hoeveel lol je er zelf van hebt en niet wat de ander vindt :)

Hij kan inderdaad wel wat beter gevulde wielkasten gebruiken en die uitlaat is iets teveel Subaru impreza boy racer :lol:

Veel plezier met je 02 en nogmaals welkom hier.

Groet,
Bouke
'72-er BMW 1802 dubbelgedellorto`d, Malaga rood

Graad
Contacteer:

Bericht door Graad » 04 januari, 2017 13:54

Kijk,en ik hou nu weer van auto's niet 12 in een dozijn..en daar is deze 1 van,geweldig mooie en dikke 02

Ik vind dit in mijn straatje passen,komt deze uit Limburg toevallig?
( heb ik jaren geleden een x gezien op een oldtimermeet in sgravemoer,)
En volgens mij daarna is deze in Limburg terecht gekomen

Heb ik nog foto's van,zal eens zoeken
bmw e23 Alpina b10
BMW 2002 TOURING
bmw E21 316
bmw e36 cabrio
mercury grand marquis

Jan-Willem de Boer
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem de Boer » 04 januari, 2017 14:17

Blij te lezen dat er toch meer 'liefhebbers' zijn voor dergelijk spul.

Volgens mij heeft de auto zijn jaren doorgebracht in Brabant en hij is in verschillende vormen gespot op meetings/evenementen (met grote achterlichten, later met de ronde achterlichtjes, met verschillende uitlaten, bumperuitsparingen etc.). Ikzelf heb de stalen velgen vervangen voor lichtmetalen velgen en ook de grill aangepast (van dubbele naar enkele koplampen).

Zoals eerder aangegeven; snel verlagen en de Sjonnie-uitlaat vervangen voor een subtieler exemplaar..... Als iemand suggesties heeft hoor ik dat graag!!

Bouke Veurman
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door Bouke Veurman » 04 januari, 2017 14:30

Ik ben erg blij met mijn Simons sportuitlaat. Aan de eindpot kun je een rechte rvs buis monteren (ipv de standaard buis met bocht). Die komt dan ook midden onder je auto vandaan, maar is veel subtieler dan de demper die nu onder je bumper hangt.

http://www.simons-uitlaten.nl/contents/ ... tlaat.html

Als je wilt kan ik je een foto sturen.
'72-er BMW 1802 dubbelgedellorto`d, Malaga rood

Jan-Willem de Boer
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem de Boer » 04 januari, 2017 14:53

Bouke Veurman schreef:Ik ben erg blij met mijn Simons sportuitlaat. Aan de eindpot kun je een rechte rvs buis monteren (ipv de standaard buis met bocht). Die komt dan ook midden onder je auto vandaan, maar is veel subtieler dan de demper die nu onder je bumper hangt.

http://www.simons-uitlaten.nl/contents/ ... tlaat.html

Als je wilt kan ik je een foto sturen.
Kijk aan, mooie en goedkope oplossing!! Hij is nu volledig RVS uitgevoerd dus wil eigenlijk alleen de einddemper vervangen. Ik denk dat ik naar een 'custom uitlaat-boer' ga en daar een mooi subtiel RVS dempertje uitzoek en passend laat maken. Lijkt me gaaf dat de het pijpje lichtjes naar boven wijkt

vjete
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door vjete » 04 januari, 2017 18:26

Hij kan mij ook wel bekoren!
Zoals je zegt mag hij wel iets lager staan en misschien iets grotere banden vooraan.
Nu lijkt het alsof hij vooraan kleiner banden heeft dan achter?

Als ze rest van de uitlaatlijn RVS is zou ik inderdaad de achterdemper ook weer in RVS nemen.

Veel succes ermee!
Back 02 Basic

'73 2002 Touring
'72 1802 Touring

Jan-Willem de Boer
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem de Boer » 04 januari, 2017 19:09

vjete schreef:Hij kan mij ook wel bekoren!
Zoals je zegt mag hij wel iets lager staan en misschien iets grotere banden vooraan.

Als ze rest van de uitlaatlijn RVS is zou ik inderdaad de achterdemper ook weer in RVS nemen.

Veel succes ermee!
Klopt!! Ik erger me ook aan die platte bandjes voor.. Maar het is moeilijk gebleken leuke banden te vinden in 14 inch die ook nog eens goed breed zijn.
Het liefst heb ik dezelfde volle banden als achter (265 breed achter). voor zou 225 netjes zijn (zit er nu ook op, maar dan met een vollere en hogere wang).

De BF Goodrich bandjes kosten echter €280 per stuk... Alternatief in dezelfde maat is Nangkang (rond de €70). hoewel het geen hele slechte banden zijn staat het een beetje erg cheap... En het profiel is iets te modern voor 'n klassieker.

Blijven zoeken.......

Jan-Willem de Boer
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem de Boer » 05 januari, 2017 10:26

Jan-Willem de Boer schreef:
vjete schreef:Hij kan mij ook wel bekoren!

Veel succes ermee!
Klopt!! Ik erger me ook aan die platte bandjes voor.. Maar het is moeilijk gebleken leuke banden te vinden in 14 inch die ook nog eens goed breed zijn.
Het liefst heb ik dezelfde volle banden als achter (265 breed achter). voor zou 225 netjes zijn (zit er nu ook op, maar dan met een vollere en hogere wang).

De BF Goodrich bandjes kosten echter €280 per stuk... Alternatief in dezelfde maat is Nangkang (rond de €70). hoewel het geen hele slechte banden zijn staat het een beetje erg cheap... En het profiel is iets te modern voor 'n klassieker.

Blijven zoeken.......
Banden gevonden!! Aan de voorzijde komen dezelfde BF-Goodrich banden. 215-60-14. Lekker dikke wang en dezelfde 'witte letters' zoals aan de achterzijde. De kast zal beter gevuld zijn alleen zal de auto voor ook weer hoger worden.. Snel werk maken van de verlaging!

1502
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 1502 » 05 januari, 2017 11:08

Jan-Willem,
Ik las dat jouw auto de originele rechthoekige achterlichten heeft gehad.
Ik zou de ronde achterlichtjes weer vervangen door de latere rechthoekige exemplaren. Het is veel werk maar zeker de moeite waard.
De auto klopt verder helemaal, het is een 74er met de juiste body kit. Vroege exemplaren ( ronde achterlichtjes ) hadden meestal "schweinebacken".
Bij jouw bodykit horen eigenlijk de facelift achterlichten.
Zie het niet als negatief commentaar, maar als een goed bedoeld advies :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Hans W.

'72 BMW 2002 Atlantik
'77 BMW 1502 Polaris (exit)

Jan-Willem de Boer
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem de Boer » 05 januari, 2017 11:41

1502 schreef:Jan-Willem,
Ik las dat jouw auto de originele rechthoekige achterlichten heeft gehad.
Ik zou de ronde achterlichtjes weer vervangen door de latere rechthoekige exemplaren. Het is veel werk maar zeker de moeite waard.
De auto klopt verder helemaal, het is een 74er met de juiste body kit. Vroege exemplaren ( ronde achterlichtjes ) hadden meestal "schweinebacken".
Bij jouw bodykit horen eigenlijk de facelift achterlichten.
Zie het niet als negatief commentaar, maar als een goed bedoeld advies :wink:
Beste Hans, je hebt helemaal gelijk. Hoewel ik de ronde achterlichtjes leuker vind, moeten er hier inderdaad rechthoekige in... sluiten ook beter aan bij het 'rechthoekige vlak' wat ik nu tussen de ronde lichten heb zitten. Heb ook nog een Heidegger stickerset liggen (zoals te zien op jouw afbeelding) maar dat is wellicht niet helemaal kloppend bij het 'Motorsport thema'.....(wat helemaal gespoten is).

First things first, banden, verlagen, interieur etc. Mocht er spuitwerk aankomen (kan ik me zomaar voorstellen met een dergelijke voorlip) dan kan ik die achterlichten gelijk aanpakken...

vjete
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door vjete » 05 januari, 2017 18:21

Is het geen optie om naar 15" te gaan?
Lijkt mij enkel voordelen te hebben, je wielkassen zijn beter gevuld, meer velgen en banden te vinden in die maat EN een stuk goedkoper.
Back 02 Basic

'73 2002 Touring
'72 1802 Touring

Jan-Willem de Boer
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem de Boer » 05 januari, 2017 18:37

vjete schreef:Is het geen optie om naar 15" te gaan?
Lijkt mij enkel voordelen te hebben, je wielkassen zijn beter gevuld, meer velgen en banden te vinden in die maat EN een stuk goedkoper.
Heb vanalles geprobeerd, heb nog een setje BBS RM liggen (15"), te hoge ET en echt brede randen zijn moeilijk te vinden (en ook duur).

Ook heb ik nog een setje BBS RS 16" liggen, deze zijn al wel aardig breed maar 5-gaats (ga liever niet van 4 naar 5, zijn niet de meest betrouwbare adapters).

Heb daarna lang gezocht naar Compomotivo's, erg leuk, vaak breed maar veelal 13" en/of met 'race-banden'...

Toen vond ik deze set, nieuw opgemaakt, gestraald, gecoat, randen mooi gepolijst, 4x100 en standaard al breed... De banden (die brede 265 jongens achter) had ik al dus dit was relatief de goedkoopste optie. Ook vind ik een volle band wel gaaf staan op oudere 'racers', zolang ze maar mooi in de kastjes vallen (moet ik dus nog regelen).

Valt vies tegen, een 'oude stijl' 4x100 vinden van minstens 9J breed met een lage ET-waarde... de nadelen van een beetje te extreme widebody...

Plaats reactie