Voorstellen

Welkom op HET Nederlandse BMW 02 forum
Plaats reactie
Sticky
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door Sticky » 11 april, 2013 22:04

Hallo,

Mijn naam is Iwan van Eldijk en ben sinds gisteren de trotse bezitter van een BMW 2000 touring. Voor mij is het iets wat ik al lang wilde doen, dit type oldtimer aanschaffen. In tegenstelling tot wellicht veel anderen ben ik handig maar zeker geen monteur.

Ik zal op zoek moeten naar mensen die me de goede weg wijzen. Ik heb de auto ver van mijn huis opgehaald en er al 2,5 uur in gereden. Loopt echt super. Ik heb bedacht om stapsgewijs mijn BMW in een zeer goede staat te gaan brengen. De vraag is waar te begonnen......dat ga ik allemaal uitvinden. Mocht het me allemaal niet lukken zal ik weer afscheid moeten nemen van deze prachtige wagen. Hier ga ik niet van uit... :wink:

Wellicht niet netjes maar in de voorstelronde heb ik eigenlijk al een paar vragen...

Ik woon in Bemmel bij Nijmegen, zijn er echte BMW oldtimer kenners bij mij in de buurt die plaatwerk en techniek aan kunnen pakken?

Een rare vraag, maar is lid worden van deze club beter dan van de specifieke touring club? (-:

Wat is de beste manier om goede onderdelen te kopen, waar is eigenlijk de vraag?

Het is nu donker maar ik zal snel foto's maken. Het is een blauwe uit 1972

martin1802
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door martin1802 » 11 april, 2013 22:20

Welkom hier !
Een hoop vragen zie ik maar een ding kan ik je wel vertellen..... :)
Heb geen ervaringen met de touring club maar hier bij de 02 club is het in ieder geval een erg behulpzaam en gemoedelijk groepje waar iedereen graag helpt dus je zit in ieder geval wel alvast goed !
Maar succes met de werkzaamheden !

Mvgr,
Martin
E30 318 soon to be 320 project.
E30 316 mijn betrouwbare daily die elke dag boven de 340.000 uit tuft.
E30 325E het project van mij en mijn vader.

loentje
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door loentje » 11 april, 2013 22:56

Heel erg welkom hier, en elk model 02 is welkom in elke staat!

ik zeg foto'ssssssssssssssssssssss :mrgreen:

groeten loentje
Al heb je 150 pk en een sportuitlaat, ik hoor liever het geluid van mijn automaat!

BMW 2000 Touring aut, ceylon
BMW E12 520 1973, ceylon
BMW E21 323i baur 1980, polaris
BMW E30 325i cabrio, delphin
BMW 2002 1969 bristol
BMW 2002ti 1971 malaga
BMW e46 325i touring 2001, Cosmoszwart

FunPlay
Site Admin BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door FunPlay » 12 april, 2013 09:02

Hallo Iwan,
Welkom hier.

Het is vreemd om op het forum van ClubA te vragen of je beter lid kan worden van ClubA of van ClubB.
Ik denk dat je zelf deze keuze moet maken en dat kan eigenlijk vrij eenvoudig.
Neem deel aan evenementen, ga met mensen praten.
Je kan bij beide clubs een 1 a 2 keer deelnemen aan bijvoorbeeld een toertocht of een ander evenement.
Zo zie en hoor je wat de clubs doen.

Voorlopig zou ik niet direct je auto gaan restaureren.
Zorg dat je een schrijfblok in je auto hebt en noteer daar de dingen in die je wil aanpakken of die je onder het rijden opvallen.
Denk dan eerst aan de techniek van de auto, hoe loopt de motor, hoe stuurt de auto, hoe is de wegligging, hoor ik dingen krassen of kraken etc.

Onderdelen kun je op verschillende plaatsen krijgen.
Veel is nog bij de BMW Dealer te verkrijgen maar het is ook wel een beetje afhankelijk van wat je precies zoekt.
Voorbeeld: Als je wilt gaan tunen dan moet je wellicht niet bij de dealer zijn.

Plaatwerk is er in verschillende kwaliteiten een levercier daarvoor zou http://www.artaparts.nl kunnen zijn.
Maar er zijn er nog wel meer die e.e.a. kunnen leveren.

op http://www.wallothnesch.com kun je ook heel veel krijgen.
Maar soms kun je op onze eigen website, http://www.bmw02club.nlbij 02e hands of op Marktplaats en Speurders e.e.a. van iemand overnemen.

En gebruik eerst de zoekmogelijkheid op dit forum, kun je het niet vinden of heb je nog meer vragen, maak een nieuw topic aan in de juiste categorie dan komen de tips en antwoorden vanzelf.

Succes !!
'71 BMW 2002 Sedan (Chamonix)
BMW02Club Forum moderator

Een BMW02 is "Fun to Play"

Tomfish
Contacteer:

Bericht door Tomfish » 12 april, 2013 09:44

Ook namens het webte@m, hartelijk welkom op het forum!
Onderdeel webte@m BMW 02 Club Nederland | Bestuurslid Communicatie BMW 02 Club Nederland
tom@bmw02club.nl

1502
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 1502 » 12 april, 2013 09:54

Welkom Iwan! Verstandig dat je voor een blauwe gekozen hebt :wink:
Laat de foto's maar komen!
Groeten, Hans W.

'72 BMW 2002 Atlantik
'77 BMW 1502 Polaris (exit)

Sticky
Contacteer:

Bericht door Sticky » 17 april, 2013 22:07

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben inmiddels twee weken verder en heb een plan: Eerst techniek dan de rest van de auto. Bij de techniek en het plaatwerk heb ik hulp gevonden. Van binnen ga ik deze winter zelf aan de slag.

Ik besef me de vreemde vraag m.b.t. "van Welke club....." Ik ga lid worden van de 02 club". En heb dus ook besloten de auto te houden en ermee aan de slag te gaan.

Hierbij zoals beloofd een paar foto's

Volgende week komt de taxateur en dan starten de werkzaamheden aan de auto. Ik weet zeker dat ik de hulp van het forum zal inroepen.

P.s. ik probeer de auto zo origineel mogelijk te houden, geen tuning enz. De grootste uitdaging m.b.t. de onderdeln zie ik in het interieur.......

Ik ben de foto optie even aan het zoeken... foto's volgen

gr Iwan

Sticky
Contacteer:

Bericht door Sticky » 17 april, 2013 22:24

Afbeelding

Afbeelding

Dat viel niet meer MAAAR het is gelukt. Wellicht nog een bekende auto van de club. Alle informatie erover is welkom :D

martin1802
Contacteer:

Bericht door martin1802 » 17 april, 2013 22:26

Ik weet de how-to foto`s uploaden van hier niet zo gauw te vinden maar hier heb je de how-to van het E30 forum het principe is precies hetzelfde dus dan weet je hoe je foto`s kunt plaatsen :)

http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic. ... o+uploaden

Succes.
E30 318 soon to be 320 project.
E30 316 mijn betrouwbare daily die elke dag boven de 340.000 uit tuft.
E30 325E het project van mij en mijn vader.

Tomfish
Contacteer:

Bericht door Tomfish » 18 april, 2013 07:59

martin1802 schreef:Ik weet de how-to foto`s uploaden van hier niet zo gauw te vinden maar hier heb je de how-to van het E30 forum het principe is precies hetzelfde dus dan weet je hoe je foto`s kunt plaatsen :)
Zie het forumonderdeel 'Forum gebruikerstips'

viewtopic.php?f=14&t=9560
Onderdeel webte@m BMW 02 Club Nederland | Bestuurslid Communicatie BMW 02 Club Nederland
tom@bmw02club.nl

Sticky
Contacteer:

Bericht door Sticky » 18 april, 2013 08:16

Dank voor de tips, de foto's staan er op. Bedankt voor de hulp

loentje
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door loentje » 18 april, 2013 09:22

Ziet er goed uit op de foto's. Heeft een tijdje te koop gestaan op mp volgens mij. Is de originele kleur niet groen van deze touring?

Wat is er mis met het interieur?

Groeten Loentje
Al heb je 150 pk en een sportuitlaat, ik hoor liever het geluid van mijn automaat!

BMW 2000 Touring aut, ceylon
BMW E12 520 1973, ceylon
BMW E21 323i baur 1980, polaris
BMW E30 325i cabrio, delphin
BMW 2002 1969 bristol
BMW 2002ti 1971 malaga
BMW e46 325i touring 2001, Cosmoszwart

Sticky
Contacteer:

Bericht door Sticky » 18 april, 2013 15:06

Alles wijst erop dat dit de originele kleur is. Volgens de vorige eigenaar en ook volgens een expert die onder de rubber heeft gekeken. Op het plaatje onder motorkap staat kleur Riviera. Op de site gekeken en gelukkig dezelfde kleur.

Hij stond op marktplaats en de vorige eigenaar had (dacht hij), een deal maar dat ketste af. Toen stond hij er weer op maar heel kort omdat ik hem kocht (-:

Van binnen de bekende gebreken, schuur in dashboard en de zitting van de voorstoelen schuurtjes. Verder eigenlijk nog heel goed in orde. Wel zijn de sierlijsten in de deurpanelen afgebladerd. Moet nog bedenken hoe dit te repareren. De deurpanelen zelf zijn in prima staat.

Zou nog wel een andere buitenspiegel willen hebben met rubbber. Ook een mooie binnenspiegel. Wat ik met de stoelen doe moet ik nog even bedenken. Eerst een grondige opknapbeurt voor de motor (slangen e.d.) Dan de carrosserie en in de winter van binnen. Kan wel veel onderdelen vinden voor body en motor maar weinig voor interieur. Ook niet bij Wallotech.

Als ik precies weet wat ik wil zal ik de onderdelenlijst publiceren op de site :)

Goede tip was ook om eerst te rijden en dan op te schrijven wat je hoort, ziet enz.

Ben denk ik wel op zoek naar een neiuw raammechanisme voor de linker portier. Raam zakt weg, ik weet nig niet waarom...,

Plaats reactie