mijn eerste 02 project

Welkom op HET Nederlandse BMW 02 forum
Plaats reactie
harm
Contacteer:

mijn eerste 02 project

Bericht door harm » 12 maart, 2014 20:29

nou hier ben ik dan eindelijk weer om een update te geven. Ik zal zelfs een paar foto's proberen te uploaden.... :?

ik ben de laatste week bezig geweest met het inventariseren van alle spullen die er los bij zitten... voor zover ik nu kan zien kom ik een heel eind.. al zijn er een hoop spullen die ik wel heb maar die tegen die tijd wel vervangen moeten worden.
Toen ik de hele auto leeg heb geruimd kwam er een mooi afgewerkte kofferbak in mn zicht (met een beetje geluk zien jullie het op de foto) Verder heb ik het hele interieur eruit gehaald en in de opslag gelegd, aangezien de gehele bodem al door de vorige eigenaar was behandeld maar ik toch nieuwsgierig ben aangelegd ben ik al begonnen om aan de passagiers zijde de bitumen weg te halen om te kijken hoe de bodem van de binnen kant eruit ziet.

op de foto is te zien dat ter hoogte van de voetenruimte aan de rechterkant het tot nu toe enigste gat zit, je kijkt hier recht de chassis balk in... om de balk heen hebben ze vanaf de onderkant al een plaat in gelast maar dus niet voldoende (maar goed dat ik nieuwsgierig ben :D ) ook zie je op de foto bij de waterplug of iets dergelijks iets vliegroest zit.. niks om me verder zorgen over te maken. het plan is om volgende week de bestuurders kant aan te pakken en zien wat we daar tegen komen.

Nu heb ik ook nog wel het een en ander aan advies van jullie nodig.. :oops: ik heb op m'n to do list staan om er ronde achterlichten in te bouwen, nu kan ik me niet voorstellen dat ik daar de eerste mee ben dus zijn er mensen die tips hebben? is het bijvoorbeeld nodig om de hele achterplaat te vervangen of is het verstandiger om ze in de orignele achterplaat pas te maken?

volgende vraag is over de motor.... het is nu dus een 1502 (die inmiddels al loopt als een zonnetje) maar ik vind het wel leuk om er iets meer van te maken, nu heb ik een paar optie's die binnen handbereik liggen... ik kan bijvoorbeeld een motor uit een 118i uit 2005 erin bouwen... dit was een schade auto en de motor kan ik goedkoop overnemen.. nu is bij mijn weten meteen het probleem dat het hier om een auto gaat die met het CAN-bus systeem werkt... heb geinformeerd en de ECU kunnen we om programmeren... de volgende optie is een m42(denk ik ) 1.8i met een zelf bouw compressor kit erop, afgeleid van downing Atlanta... motor loopt moet alleen nog lekker afgesteld worden... maar de ombouw is een beetje op een lompe manier gedaan...de laatste optie is om er een ouderwetse 2liter in te bouwen en die een beetje op te leuken met webers of iets dergelijks.... dusss de keuze is reuze..

er zijn hier ongetwijfeld mensen met ervaringen van een deze optie's
heb het een poosje kunnen rekken maar nu moet ik toch echt de foto's gaan proberen :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1502
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Re: mijn eerste 02 project

Bericht door 1502 » 12 maart, 2014 20:45

Hoi Harm.
Ik heb geen ervaring met één van de bovenstaande opties maar je moet gewoon doen wat jou het leukste lijkt. Aangezien jou 02tje niet origineel blijft is de sky the limit, er zijn 1001 mogelijkheden. Veel succes met je project.
P.S. als je kopieert en plakt vanuit Photobucket, hoef je het niet meer tussen Img's te zetten, dat gaat automatisch goed.
Groeten, Hans W.

'72 BMW 2002 Atlantik
'77 BMW 1502 Polaris (exit)

2002tje
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Re: mijn eerste 02 project

Bericht door 2002tje » 12 maart, 2014 21:00

Aub :wink:

Afbeelding

Afbeelding