Occassion gevonden - Oud 02 club lid? 45-90-TS

Welkom op HET Nederlandse BMW 02 forum
Plaats reactie
tcvanalphen
Contacteer:

Occassion gevonden - Oud 02 club lid? 45-90-TS

Bericht door tcvanalphen » 04 maart, 2020 15:44

Hallo leden!
Ik droom al lange tijd van een eigen '02 maar ontbreek het aan technisch kennis, tijd en ruimte om er aan te beginnen. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en daarom zoek ik regelmatig occassionsites af naar een betaalbaar exemplaar. En ik zag deze al een tijdje op de website bij Jan de Croon staan:

http://list.auto-commerce.nl/view/detai ... ect=ac0331

En wat schetst mijn verbazing; een '02 club logo sticker op de achterruit! Dus mogelijk kennen de leden deze auto en weet iemand hier meer vanaf? De staat van de auto op de foto's lijkt voor een leek (lees; mijzelf) best ok. Maar dat weten jullie waarschijnlijk beter. Dus mijn vraag aan jullie; kennen jullie deze auto en wat vinden jullie van de conditie op basis van de foto's?

Alvast hartelijk bedankt voor welke kennis dan ook gedeeld kan worden. Met vriendelijke groet, Thomas van Alphen

sleutelaar
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Re: Occassion gevonden - Oud 02 club lid? 45-90-TS

Bericht door sleutelaar » 04 maart, 2020 16:21

Staat is altijd moeilijk af te lezen van foto’s, maar lijkt me wel een auto waar nog aardig wat werk en kosten in gaan zitten. Een mooi zwart getectyleerde bodem is meestal een bron van ellende. Als je echt interesse hebt kun je het best met iemand die er verstand van heeft gaan kijken. Zet hierbij de auto ook vooral op een brug en kijk hoe de motor loopt. Met de prijzen van de onderdelen en uren tegenwoordig lopen de kosten heel snel op. Wil je niet ontmoedigen, maar het zou jammer zijn als je eerste 02 een tegenvaller blijkt. Succes.
BMW 2802

02fan
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 02fan » 04 maart, 2020 20:18

Op basis van de foto’s vind ik het een stevige prijs (5950 euro toch?) gezien het werk wat er nog aan zit. Ik zou nog ff doorzoeken naar een ander project wat gunstig geprijsd is of een exemplaar zoeken die in betere staat is. Ben je zelf handig/technisch en mag ik vragen wat je budget is?
Bestuurslid evenementen
BMW 02 club Nederland
evenementen@bmw02club.nl

www.bmwtrouwauto.nl
info@bmwtrouwauto.nl

2002tje
Lid BMW 02 Club NL
Lid BMW 02 Club NL
Contacteer:

Bericht door 2002tje » 04 maart, 2020 21:55

Deze stond op Interclassics Maastricht dit jaar en heb hem vluchtig bekeken.

Er zijn 2 woorden die mij nu snel te binnen schieten die de auto omschrijven, heel rommelig en overpriced.
Zoals gezegd, neem iemand mee en bekijk de auto aandachtig..
Mvg Robèrt

BMW 1600-2 '68 Atlantik
BMW 1600 Touring '72 Fjordblau
BMW 2000 '70 Sahara
BMW 3.0cs '73 Polaris
BMW 728 '78 Resedagrün

tcvanalphen
Contacteer:

Bericht door tcvanalphen » 06 maart, 2020 10:41

Gezien jullie reacties is deze wagen dan niet de ruwe parel waar ik met wat spuug, bloed, zweet en tranen een degelijke auto van kan maken. Vooral gezien ik de tijd, kennis, en ruimte ontbreek. En de kosten inderdaad ruim buiten een eventueel budget van €10k gaan. Laat staan het verder onderhoud...

Maar hé, een mens mag dromen, nietwaar? Dus ik blijf verder zoeken. Hartelijk bedankt voor jullie inbreng!

Plaats reactie