Ik ben al even geregistreerd op de 02 clubsite, nu dan toch eens tijd om me voor te stellen en mijn projectje te laten zien.
Ik ben Bert, en ik heb in 2003 een 74-er 1602 ge-erft die toen al zo'n 17 jaar stil stond (waarvan helaas bijna een jaar buiten) Het plan was om hem op te knappen en mee te rijden in de studententijd maar de werkelijkheid was dat het een goed excuus was om aan autos te klussen.
Het is nu 2013 en hij is nog niet naar de spuiter geweest

Zo kreeg ik hem, maar dan volgeladen met onderdelen

het neusje had een tikje gehad

Laswerk viel relatief mee, dorpels alleen de achterstukken en kopse kanten, kriksteunen, een wielkastrand, een nieuwe neus, wielkast in de kofferbak en wat kleine plekjes. al met al toch een boel werk

Alles kaal geschuurd, valt altijd tegen hoeveel van die roestwormpjes dan nog onder de lak uit komen.

Ik kwam op wat restauratie sites van verschillende autos POR-15 tegen (Nu rust-seal). Dit is een polyurethaanlak (1k) die over roest kan. sterker nog zelfs beter hecht op een beetje vliegroest. Ik heb het spul maar eens een kans gegeven. Ik ben alleen nog benieuwd of een spuiter het er ook mee eens is,.. Voor goede hechting wordt het kale metaal eerst ge-etst.

zelf eerste lagen met POR-15 gedaan
Nadat ik de lak erop had zitten zag ik pas echt hoe strak hij nog niet was. Tijden bezig geweest met strak maken maar ik kreeg het niet perfect. Goed strakmaken is toch wel vakwerk, de rest ga ik uitbesteden.

na het schuren en "strak" maken heb ik de auto ter bescherming weer in de POR gezet. Hij is nog niet strak meet het begint wel al ergens op te lijken.

Onderkant kaal gehaald, gespoten en in de anti steenslag gezet.

Na een flinke tussenstop van een jaar (baby) weer begonnen. Met het idee dat hij naar de spuiter kan alles weer opgeschuurd.
Ondertussen nadenken over wat ik allemaal met het wagentje wil doen, motor, remmen, veren, interieur,......

Jawel een 1987 M10 318i blok! Wel eerst behoorlijk opknappen.

Alle aluminium delen geparelstraald, het onderblok schoongemaakt en in aluminium kleur motorlak gezet (Engine enamel, ook uit de verf serie van POR-15) Alle pakkingen vervangen, klepsteelrubbers, koppakking etc etc.
Het enige spannende is nog of ik al het zand uit de kop weg heb gekregen, ik was een paar gaten vergeten af te dichten,... Wel mooi blokje geworden zo

Voordat ie naar de spuiter gaat wil ik eerst alle grote aanpassingen doen waarvoor ik nog gaten in de carrosserie oid moet maken. Dus eerst alles pas maken.

Een beugel gemaakt om de luchtmassameter met K&N filter te monteren (accu omlaag geplaatst, zat bij mij hoog) In de beugel heb ik een massa schakelaar gemaakt die mijn accu ontkoppelt als hij in de stalling staat.

Nog een paar mooie stoelen gehaald bij Leon in Liempde, leon zette me ook aan het denken over een 6-serie achterbank.
Ik heb ondertussen het blok aangesloten en ben de electronica aan het uitzoeken, en ik heb een 6 serie achterbank pas gemaakt. dit is nog "in progress" later meer fotos.